رئیس سازمان امور عشایر کشور در مازندران خبر داد

اختصاص 150 میلیارد تومان تسهیلات برای عشایر

تاریخ انتشارسه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۲۹۲۹۶۵
رئیس سازمان امور عشایر کشور از اختصاص 150 میلیارد تومان تسهیلات برای عشایر خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، کرمعلی قندالی در مراسم قرق‌شکنی شهرستان سوادکوه به حضور گسترده و قدرتمند مردم در انتخابات اخیر اشاره و اظهار کرد: حضور قدرتمند مردم نشان تکرار ادامه راه دولت بر پایه اعتدال، تدبیر و امید است و عدم وجود تنش و حادثه‌ای بعد از این انتخابات با وجود حساسیت‌های آن بیانگر تکیه رئیس‌جمهور بر عقلانیت و استفاده از خرد جمعی بود.

وی با اشاره به جشنواره قرق‌شکنی، افزود: جشنواره قرق‌شکنی و کوچ عشایر از فعالیت‎های پسندیده است و از استقبال گسترده آن باید استفاده شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر کشور تصریح کرد: برای استفاده از مرتع سه شاخص انسان، دام و مرتع وجود دارد و عدم توجه به انسان و کرامت وی باعث به بوته‌فراموشی‌سپردن برخی طرح‌های مرتبط مانند طرح تعادل دام و مرتع شد.

قندالی با اشاره به اینکه کوچ عشایر یک نماد فرهنگی است، گفت: 15 هزار نقطه عشایری در کشور وجود دارد و عشایر حافظان مرز‌ها هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 700 هزار تن علوفه برای عشایر اختصاص داده شد، اضافه کرد: دولت به ازای هر کیلو علوفه حدود 300 تومان یارانه می‌دهد و در سال گذشته 50 هزار‌تن علوفه در انبار‌های ما باقی ماند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر کشور از اختصاص 100 میلیارد تومان برای تسهیلات به عشایر در سال گذشته با بهره 4 درصد و برگشت پنج سال و ضمانت زنجیره‌ای خبر داد و گفت: امسال نیز 150 میلیارد تومان تسهیلات برای عشایر در نظر گرفته شد و و استفاده از ظرفیت‌های مرتع توسط مرتع‌دار هم مورد توجه ما است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

ظهور محوری جدید از دشمنان آمریکا با حضور ایران
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پیام روشن وعده صادق
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برگزاری ۱۵۰ برنامه دهه کرامت در شهرستان نور
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۰
هشدار تنش گرمایی در مازندران
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن بدون عملکرد!
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ضرب‌الاجل برای تکمیل کمربندی جنوبی بابل
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۷